Malo sutra - prepričane lektire za 3 razred

MALO SUTRA
O PISCU
:
Ivo Kobaš je roden 1954. godine u Grebnicama kod Bosanskog Šamca. O tome kako je
poceo pisati kaze: „Nisam se nadao da cu poceti pisati jer sam mislio da za to nemam dara. Iz pismenih radova u skoli imao sam prosjecne ocjene. Mislim da sam grijesio u tome sto sam uvijek
pokusavao pisati onako kako mi se cinilo da ce se to drugima dopasti, a ne kako bi se meni dopalo, dakle iskrenije. Na pisanje su me potakla moja djeca. Bilo mi je zanimljivo na koji nacin razmislja moj sin Zlatan kada je bio mali, pa sam to poredio sa svojim razmisljanjima kada sam bio dijete. Shvatio sam da djeca mnoge stvari vide drukcije nego odrasli i da bi to bilo zanimljivo opisati. Recimo, meni je bilo neobicno kada je Joka, moja zena, ucila Zlatana da prepozna slova. Pitala ga je:
„Kojeje ovo slovo?", pokazujuci na slovo p pored kogaje bila nacrtana puska, da bi djeci bilo lakse.
„Pu!", odgovorio je Zlatan kao iz topa. „Ama nije pu nego p!", objasnjavala je majka kroz smijeh.
„Kako p? Onda bi bila pska?!" cudio se Zlatan... Objavio je knjige za djecu: Cuda u Babodjedgradu, Malo sutra, Leteca kuca i Leteci slonovi (slikovnica), a za odrasle: Operacija zivota (roman).
O KNJIZEVNOM DJELU
Tematski bi se pjesme iz zbirke Malo sutra mogle podijeliti na nekoliko cjelina. U pjesmama o zivotinjama moze svasta da se desi, kao i u bajkama: macak se napio, zmija negdje izgubila noge, glista slika, mravu je slon stao na nokat, raku je tijesan oklop...

Mačkove naočale
Danima miševi
ozbiljno se žale:
nabavio mačak
tamne naočale!
Sad ne znaju više,
muka im je prava,
da li na njih motri,
Ili, možda, spava.
Kolut masnog sira
daju, nek se znade,
tom ko naočale
od mačka ukrade.

U pjesmama o prirodi potok se igra (kao dijete), pupoljak je ucio i naucio da cvjeta, a vjetar je započeo štrajk.
Pupoljak
Dugo je, dugo,
ovoga Ijeta
ružin pupoljak
učio da cvjeta.
Kad se, konačno,
otvori cvijet,
uljepša čitav
okolni svijet.

Ljubav je tajna koja se nikome ne smije otkriti. Moguce je da se slon
zaljubi u slonicu i onda je to ljubav na tone. U sumi su se zaljubili hrast
i bukva, a vole se Predo i Lida, Lizi i Dario.

Lida i Predo
Vidjela je Lida
školskog druga Predu
da je iz razreda
ukr'o jednu kredu.
Paje odlučila
idućega dana
prijaviti toga
kradljivog derana.
Kad ujutro vidi
na školskome zidu,
kredom napisano:
„ Predo voli Lidu!"
Ne prijavi Lida
svoga druga Predu,
već tog dana ona
uze drugu kredu.
Ispod onog teksta
sroči ona kredom:
„ Od danas i Lida
luduje za Predom!"

I porodica je nasla svoje mjesto u ovoj knjizi. Maceha nije zla kao u bajkama, ona je dobra.

Maćeha
Puno su priča
pričali nama
o nevaljalim
zlim maćehama.
Zato ja želim
kazati svima:
i moja, dobra,
maćeha ima.

Koje su to najvaznije rijeci za pjesnika? Svakako: sreca, prijateljstvo, ali i nesto drugo.

Najvaznije riječi
Dobih pismo
što počinje
sa „Dragi moj!",
potom jos riječi,
ne zna im se broja,
i na kraju:
„Zauvijek tvoja!"
Sve one riječi,
kojih je mnogo,
toliko da im se
ne zna ni broja,
nisu važne koliko:
„Dragi moj!" i
„Zauvijek tvoja!"

Čudna pitanja postavljaju u skoli na koja dijete ne zna da odgovori.

Čudna pitanja
Danas nastavnik
matematike
pita jesam li
jeo bunike.
Biolog se u me
zagledao
pa pitajesam li
sa kruške pao.
Ivo Kobas posmatra svijet ocima djeteta. Pricu cesto pocinje dijete. Ono to cini na lak, pricljiv nacin, tako da pjesma cesto prerasta u pricu i razgovor djeteta sa sobom. Teme i motivi u pjesmama su iz djecijeg svijeta, iz kruga njihovog interesovanja. U osnovi su igra, kuca, svijet zivotinja, prva ljubavna treperenja.

Humor je znacajna komponenta ove poezije, jer pjesnik govori iz djeteta, iz njegovog pamcenja i osjecanja. Sve je to iskazano u laganoj ritmicnoj igri, jednostavnim rijecima, onako kako dijete misli i osjeca.

Žalim
Žao mije moga
novoga kaputa.
o led je tresnuo
nekoliko puta.
All to i nije
jos nesreća sva.
U tome kaputu
bio sam i ja!

Malo sutra
Tata će mi auto
kupiti do jutra,
a ako ne tada,
onda malo sutra.
Zatim jahtu pravu
da vozim po vodi,
veli, čim na vrbi
grožđe nam urodi.
I avion kupiće
jedan sportski, mali,
kad se budu majmuni
na nulu šišali.
Kako li ću samo
dočekati jutra,
ili možda ono
drugo, malo sutra.

Nema komentara:

Objavi komentar